expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Cari Artikal

Isnin, 11 Mei 2015

Cuti Hari Pekerja 2015 Perjalanan Ke Hatyai Day 1


Pagi Jumaat 1 may cuti hari pekerja , pukul 7 pagi bertolak ke terminal bersepadu selatan sg besi untuk ke pudu sentral... Parking kereta kat situ caj parking Rm4 sehari .datang awal pun parking dah penuh...park di tingkat 6. nasib baik ada lagi .
 Kali pertama masuk TBS ni pun sebab kawan bagitahu ada transit LRT kt sini.....kalau tak ingat nak parking di putrajaya sentral ....selain terminal bas kat tbs juga terdapat transit LRT, ERL , dan Komuter . mengagau jgk cari ...mula2 beratur untuk ambil tiket di kauter komuter ingatkan sama  dengan lrt..sebab ikut signboard hihi daratnya saya...tanya orang depan rupanya lrt kat sebelah lagi...nasib baik tak beratur lama...
kat stesen lrt tak perlu beratur pun..guna mesin tiket ..dari tbs ke pudu turun di plaza rakyat  satu hala harga rm1.70 seorang . 


snap dulu tmpt park takut tak jumpa kereta

masa menunggu lrt tak lama dalam 5-10 minit lrt ke sentul timur sampai ...adik atiq tak pernah lagi naik lrt ...
masa kat dalam diam je dia..hihi kami turun di plaza rakyat ..kene jalan sikit ke pudu sentral.. pergi sarapan dulu food cort sementara tunggu bas yang akan bertolak pada pukul 9:30 pagi.
abe ammar tak sabar tunggu lrt



tiket bas harga 50ringgit seorang

selfie dulu

bas bertolak pukul 9.45 , 3 jam perjalanan melalui lbuhraya utara baru sampai sg buluh...cuti hari pekerja jalan jemm....memang terbaikk...nasib baik anak2 tak meragam ..asik mainn jee...sampai di changlung dalam pukul 9;30 malam ...ohye masa bas berhenti di tepi jalan rasa suhu badan abang ammar makin panas , dalam perjalanan risau adik atiq demam tapi dah terbalik ...

sebelum tu pembantu driver bas minta pasport untuk isi borang putih berserta bayar insyuran rm5.00...dalam kul 11 masuk sempadan malay -thai cop imigresen ...walaupun orang tersangat ramai.. Alhamdulillah Allah permudahkan ...pak cik yang berbaris kat depan ckp biasa dia masuk thai tak pernah tengok orang seramai ni...nasib baik kaunter di buka banyak.

Lepas siap cop..bas yang kami naik tak nak pergi ke hatyai ...sebab diorang takut tak sempat nak patah balik masuk malaysia...jadi driver bas cari bas lain yang ada sit kosong ke hatnyai...dari sempadan ke hatyai lebih kurang sejam lebih ..sampai di bandar hatyai ..cari tup-tup...nasib baik ada ...tambang 20bath sorg...untuk hantar ke hotel...sampai di hotel dalam pukul 1;30 pagi .masa turun tup-tup baru perasan kasut abgammar hilang sebelah....chek in hotel dulu ...bagi ubat sub kat abgammar..sbab suhu dia makin panas lepas tu masuk tidur...alhamdulillah esknya dah ok ..

budak sekali tok dok diam

tembak orang kt depan 


berbaris nak cop masuk thai 

insyuran 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

http://4.bp.blogspot.com/-JF6712BTA-U/T2Z5ZRTOrOI/AAAAAAAABn4/cXZsvDO8Hzs/s1600/anon5.png