expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Cari Artikal

Jumaat, 26 Julai 2013

Iftar @ Restoran Anje Nasi Briyani Gam Sek 15 Bandar Baru Bangi


Lepas balik beli baju raya untuk ayoh dan mok ammar di nilai 3, singgah berbuka puasa di restoran  anje Nasi briyani ... sampai lebih kurang pukul 7;00 orang baru beratur untuk ambil nasi...cari meja kosong dulu..nasib baik ada...lepas tu beratur panjang dah sampai kat luar kedai..nak tak nak kene beratur juga laaa...tapi nasib baik tak lama..lagi pun kat sini tak dela mahal sangat , satu pinggan lebih kurang 7 ringgit...service pun ok nak banding dengan kedai nasi beryani gam batu pahat kat taman equine....Alhamdulillah sebelum azan magrib dah boleh duduk kat meja bersedia utk berbuka......   


ammar dah tak tahan ...

briyani ayam







Rabu, 24 Julai 2013

Iftar Bersama Bro Ju & Bro Din & family @ Ana Ikan Bakar Petai


KAli nie dapat berkumpul lagi kami adik beradik untuk berbuka bersama di Restoran Ana ikan bakar Petai Bandar Baru Bangi . Pukul 3;00 petang sambil pergi site, singgah jap di kedai tu..tempah siap2..antara menunya ikan siakap bakar, jenahak 3 rasa, lala masak pedas , telur dadar , sup campur , udang masak butter, udang masak pedas, sotong celup tepung , jus timbikar 1 jug dan jus oren 1 jug ...anggaran harga yang di beri lebih kurang dalam 280 ringgit . 

dapat meja tepi permainan mdah sikit nak pantau anak2 main .
Masa bertolak ke kedai.bro ju n family dah sampai dulu...lepas sampai...bagi anak-anak main kat taman permainan dulu sambil tunggu masuk waktu berbuka ... bro din sampai selepas 10 minit azan berbuka...lewat sikit sebab dia dari KL jalan jem...berbuka dengan makanan ringan dan solat magrib terus di tempat di sediakan kat situ . Lepas siap solat baru makan nasi ...
main jongkang jongkik

sotong celup tepung

air mineral

udang masak merah

siakap bakar 

lala masak pedas 

jenahak 3 rasa 


ummi dan kak emy 

bro ju

ummi dan arisya

bro din
Lepas siap makan bagi anak-anak main sekali lagi kat taman...terima kasih di ucapkan kepada semua walaupun bukan hari minggu dapat meluangkan masa berbuka bersama-sama...

Isnin, 15 Julai 2013

Nasi Kerabu Di Raja + Ayam Percik + Ayam Bakar Madu


Semalam ummi cuti, jadi sempat buat hidangan special untuk iftar ...menunya adalah  
Nasi Kerabu Di raja ...+ Ayam percik + Ayam bakar madu + telur masin + buduu...
kali nie ayam percik ummi paling bestt..nak minta share resepi kat sini la nanti...tapi apapun tak boleh lawan ayam bakar madu aku lagi...sebab 2 jam masa untuk hidupkan api...hihihi....tq ummi ..    

hidangan

ayam percik


posing time..kihkihkih

Sabtu, 13 Julai 2013

Iftar bersama abe raa @village view Bandar Baru Bangi


Berbuka puasa bersama abe ra and family sempena meraikan minggu last nurse lina, aqil dan azim berada di kL , lepas nie berpindah balik klate... Masa sampai makanan dah siap tunggu azan magrib saja..bunyi azan terus selamaaaat...hihihi






masa balik singgah beli burge bakar 



Jumaat, 5 Julai 2013

Lalu Jalan Baru Cegar Perah Untuk balik Tahlil Arwah @Kg Sg Pas


Sebelum puasa , balik kampung sempena tahlil arwah kak sal yang masuk 40 hari, kali nie balik dengan ammar je sebab ummi tak dapat cuti .. Keluar rumah selepas subuh, pergi parking kereta kat HKL , tumpang kereta abang yang balik sama ...dia balik sorang .  
abg ammar diam je kat belakang ..

dah rindu umii

makan-makan 


 sampai kat jalan cegar perah dapat saguhati dari pihak JKJR, diaorang bagitahu jalan baru dah boleh guna...jadi lepas nie tak perlu lalu jalan yang bengkang bengkok di felda cegar perah , jimat masa dan selamat .  tapi separuh je siap..yang lain masih on progress .. 

lepas benta kene tahan kat polis..
bkn sebab laju tapi sbab potong dble line .hikhikhik 
saguhati dari jkjr 


                      Gambar kerja-kerja pembinaan jalan sebelum sampai merapoh yang masih berjalan...





 






Rabu, 3 Julai 2013

Program 6S dan Gotong Royong Perdana 2013


Hari nie opis buat program 6s , dan gotong royong perdana, 6S adalah 1. Sisih, 2. Susun, 3. Sapu, 4. Seragam 5. Sentiasa Amal. dan 6 Safety.. yang last tak pasti ...hikhikhik.. 
Jadi banyak laa file-file yang nak di kemaskan ...dokumen lama dalam file kuning kena transfer ke file kertas untuk di simpan dalam Bank File tingkat bawah . 
Selain kemas file, meja pun perlu di kemaskan sebab opis ada buat pertandingan tingkat dan meja paling kemas . 


memo 

file yang belum di tranfer 


en wan bertukus lumus memindahkan dokumen lama.

 
file yang dah siap utk di masukkan dalm bank file 

File kosong di susun sebelum bagi ke admin

siap di susun dalam bank file    

Update : Keputusan pertandingan telah di umumkan , Alhamdulillah tingkat 3 Johan 6s , No 2 tingkat 2 dan No 3 tingkat 4 ... dan untuk individu markah individu paling tinggi keseluruhan 85%,  no 2 83% adalah meja aku...tahniah..tahniah tahniah...hikhikhik... 
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhFw0Pey0Xh9FusCUaru47sancuUt8V-vGzfO2wTsxW_c2JqQ8ePygXdbnbflqv4mD-c-OVzNWz7jFxnY9icwut4f8uW6QMKTizUBvzfqb7jVMkzgVdc4_q1xqV58BpxgnuvkeONXOF1i4/s1600/anon5.png