expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sabtu, 16 April 2011

Operasi potong rumput menggunakan mesin rumput elektrik....

Hari sabtu..lepas blk dari monitor kerja pasang plint padestel di puncak bangi bandar baru bangi untuk infra perkhidmatan Unifi....otw nak blk umah awal lagi ..tak de sape lak kat umah sebab ummi dan amar balik kampung ..apa nak buat ek...emm rumput kat umah dah panjang...nk upah mat bgla rasa tak berbaloi rumput ciput jee..pikir2 punye pikir nk potong sendiri alat lak takde..kena cari alat nie kalau nk potong..apa lagi..terus ke kedai hardware ler ...ingt nak survay harga mesin elektrik jee..macamane laa leh beli teruss...aduhh duit yg ade budget nak masuk saham bank rakyat tapi dah ke lain laa plak..huhuhu.. emmm smp je umah terus mulakan operasii...untuk iklan sape-sape nak potong rumput kat hdapan rumah boleh hubungi saya ..murah2 ..15 ringgit sekali service ..hehehe kalau mat bangla mahu 30 ringgit so jgn pikir lgi..hehehe sekejap je dah siap operasi petang ni...tak sabar plak rsa nak tnggu rumput panjang lagi..


ni la rupa mesin rumput elektrik


memotong rumput dan pkokrenak yang tumbuh menyemak mata..

posing time ..tak sempat berpeluh dah siap....huhu
kerja-kerja pengorekan laluan duct..
plint padestal untuk unifi
fdp dah siap tunggu cable fiber lak..
infra unifi = padestal dp

Selasa, 12 April 2011

2H1M @ Pulau Langkawi


Minggu lepas bawa ammar jalan2 kat pulau langkawii....percutian yang tidak di rancang selepas kerja kontraktor di tahan di sebabkan tidak mematuhi niosh.. ..maka dapat la ummi kenal pulau langkawi..hehehe..
satu perjalanan yang amat memenatkan..fadil ko ckp 4 jam ekk..rupanyee ko balun lencer GT ko 180Km/jam memang la 4 jamm..huhuhul..bertolak selepas habis kerja kul 6.30 ptg..sepanjang perjalanan ammar tidoo jee.melalui 3 tol yang bernilai rm48..rm13 dan rm1.6 sampai kat changlung pukul 12.30malam.....smp kat changlung tuan home stay  jamu spegeti...
esk nye pagi2 dah bertolak ke jeti kuala perlis...dlm 20mnit perjalanan dari changlung..
Sampai kat jeti dalam pukul 9.05pagi ..
kita orang naik feri Star City ..pukul 10.00... 

perjalanan dari jeti kuala perlis ke langkawi lebih kurang dalam 45 minit sambil di hidangkan dengan tayangan citer ngankung....


pemandu pelancong telah memilih resort yang berhampiran dengan pantai cenang utk bermalam...
pemandangan di pantai cenang...

petang tu juga bawa amaar jalan pusing sekitar pulau ..pegi jalan mane pun sign bord ke padang mat sirat mesti ada...

sempat juga naik gunung mat cincang yang berketinggian 625 meter dari aras laut..betul ke?

sayup nye mata memandang..

rempit timee..

berada di perkampungan kedah..

last perjalanan pi idaman suri kat sini banyak pinggang mangkuk murah2..sampai tak muat kereta ummi borong pinggan mangkuk aduusss...pening..pening..

nak kuar dari pulau kan dah kene tahan kastam..huhuhu mujur pemandu pelancong tolong setel kan ..rm150 kene cukai tu pun kastam kira cincai2...  huhuhu


http://4.bp.blogspot.com/-JF6712BTA-U/T2Z5ZRTOrOI/AAAAAAAABn4/cXZsvDO8Hzs/s1600/anon5.png