expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Isnin, 13 Disember 2010

Majlis Akad nIkah Suhada dan Amri Part 1

Wedding Of the year At Sri Aman 2 Syuhada And Amri
Pada 27 Nov termentrailah hati dua sejoli berijab wali bersaksi qabul...syuhada dan amri di kediaman taman sri aman 2 pasir puteh ..Selamat pengantin baru di ucapkan kepada kedua-dua pengantin.selamat menlangkah ke alam perkahwinan...semoga bahagia ke akhir hayat doa dari a.long,k.long dan ammar...

Lokasi : Masjid Padang Pak Amat
Masa   : 2100
Tarikh  : 26 November 2010 Jumaat

Antara gambar suasana yang sempat di rakam....

--
berdebar-debar menanti di ijab kabul..
sah! kata saksi .......amin selesai jugaa akhirnyee

      
tahniah kepada kedua2 pengantin ..semoga kekal bahagia ke akhir hayat aminnnnn...........









































Rabu, 8 Disember 2010

Memohon sumbangan membina masjid Hj Awang Long Kg Lepan Jenut Manek Urai

Preview

Preview

hadis Nabi saw ‘ apabila mati anak Adam maka terputuslah amalannya kecuali 3 perkara, sedekah jariah ( yang berlari pahala amalannya), ilmu bermenafaat dan anak yang soleh yang sentiasa mendoakan ibubapa mereka’.
gambar di ambil pada 10/01/2011
kerja-kerja pembinaan masjid Hj awang Long Kg Lepan Jenut Manek Urai sedang giat di jalankan..dermawan yanng ingin mederma boleh terus bank in ke akaun masjid seperti gambar no akaun di atas....

TAHNIAH KELANTAN JUARA PIALA MALAYSIA 2010

Sejarah piala Malaysia telah tercipta untuk edisi tahun 2010 apabila kelantan buat julung kali berjaya menjuarai piala Malaysia 2010. Tahniah the red warrior ..Gomo Klate Gomo..  


bersama puluhan ribu penyokong the red warriors di stadium bukit jalil.

Ahad, 24 Oktober 2010

Tahniah kelantan Melanngkah Ke Final Gomo Klate Gomo..


Alhamdullilah.Tahniah dan Terima kasih barisan pemain dan penyokong The Red Warriors. Kegembiraan tidak terhingga para penyokong Kelantan seluruh dunia meraikan kemenangan perlawanan pada milik ini yang mengesahkan tempat ke perlawanan akhir TM Piala Malaysia 2010 seperti ulangan perlawanan akhir tahun lepas apabila sah bertemu Negeri Sembilan.


Alhamdullilah syukur jaringan pemusnah Norshahrul Idlan Talaha berjaya meranapkan segala impian penyokong Kedah dan pengurus pasukan Kedah yang penuh yakin dapat menumbangkan Kelantan.

Kejayaan ini telah memadamkan segala sejarah buruk Kelantan di stadium Sultan Muhammad ke 4 setiap kali perlawanan penting dengan Kedah.

Perlawanan akhir menentang Negeri Sembilan merupakan perlawanan idaman bagi penyokong Kelantan kerana mengganggap perlawanan ini akan dijadikan misi membalas dendam yang terluka pada tahun lalu.

Setiap kali pasukan The Red Warriors menghadiahkan kemenangan bolehlah kiranya kita para penyokong menghadiahkan Al-Fatihah kepada arwah penyokong kita yang terkorban ketika menyaksikan kehebatan pasukan kita dan sebagai tanda kesyukuran kita. Semoga pemergian mereka diberkati dan dirahmati sebagaimana kegembiraan yang kita kecapi daripada pasukan The Red Warriors.

KITA AKAN PASTIKAN BUKIT JALIL DIBANJIRI LAUTAN MERAH YANG AKAN MEMENUHI SEGENAP RUANG BUKIT JALIL.
GOMO KELATE GOMO.JUMPA DI BUKIT JALIL. TAHNIAH SEMUA PENYOKONG THE RED WARRIORS

 
Sokong Bia Bijok , Napok Bijok , Betindok Bijok , Main Bijok , Bijok Sokmo...... Gomo Kelate Gomo

Rabu, 20 Oktober 2010

Produk SD II


Bercakap mengenai produk Slim Diet 2 (SDII) ini sememangnya tidak boleh tidak kita perlu faham secara ringkasnya mengenai 2 perkara utama ini iaitu; Indeks Jisim Badan (Body Mass Index-BMI) dan Kalori/Tenaga (Calorie).
Untuk  pemahaman yang lebih jelas BMI ialah alat pengukur jisim badan kita. Ianya menentukan jisim semasa badan kita samaada kurus, seimbang, gemuk atau terlebih gemuk (obesiti). Kalori pula merujuk kepada tenaga dan diukur dalam bentuk kcal. Tenaga ini ialah apa yang kita dapat melalui pemakanan harian. Setiap apa yang kita makan akan mengandungi nilai kalori. Banyak atau sikit bergantung kepada jenis makanan tersebut (protien, gula, garam, air, karbohidrat dan lain-lain).
Kedua-duanya memainkan peranan terhadap jisim badan kita. Secara ringkasnya; lebihan kalori yang tidak digunakan menyebabkan lemak/kolesterol dan semakin hari akan menyebabkan kegemukan/obesiti. Lemak diperlukan didalam badan tetapi perlu dikawal sekiranya berlebihan. Ukurlah BMI anda dan rujuk pada jadual standard BMI. Melalui jadual tersebut, anda dapat mengenalpasti indeks jisim badan anda. Sekiranya tidak seimbang, anda perlu memulakan program penurunan berat badan anda atau lebih dikenali slimming diet program. Produk SDII inilah ialah alat untuk anda menjalankan program diet tersebut secara sihat, semulajadi dan selamat!

Mulakan langkah anda hari ini!!
1. kira BMI dan Kalori harian anda di sini;
   http://www.bcm.edu/cnrc/caloriesneed.htm

2. mulakan program diet SDII anda


Slim Diet 2 (SDII)

TAHUKAH ANDA?
Bagaimana untuk dapatkan nutrisi lengkap dan seimbang? Pakar pemakanan menyatakan bahawa kita terpaksa makan 4000 kalori dalam sehari untuk dapatkan nutrisi yang lengkap dan diperlukan badan! Apa yang akan berlaku sekiranya kita makan 4000 kalori? secara purata, lelaki membakar 2200 kalori sehari, manakala wanita hanya 1800 kalori. Kemana perginya lebihan 2000 kalori lagi? Tentunya ke sel-sel lemak kita dan inilah sebabnya berat badan kita semakin hari semakin naik dan penampilan kita menjadi tidak menarik!


Apa Slim Diet 2 (SDII)?
SDII adalah satu produk penurunan berat badan yang berasaskan soya protein isolote yang terpilih dan bergred tinggi, serat soya, diperkayakan dgn asid amino, vitamin A,B,C,D,E dan mineral. SDII juga bukanlah ‘meal replacement’  yang mana anda perlu berlapar sebaliknya ia adalah ‘meal supplement’  yang mana anda perlu makan tanpa meninggalkan rutin harian anda! Hebat bukan?  Oleh itu, semasa  program ini, anda tidak akan merasa letih dan  lesu seterusnya ia akan memberi kita tenaga walaupun proses pembakaran lemak terjadi.

Kelebihan SDII
 Ianya adalah selamat kerana ia berasaskan protein soya dan zat-zat pemakanan yang seimbang. Tidak mengandungi segala jenis dadah yang berbahaya dan ianya adalah produk di bawah kajian pakar-pakar perubatan.
Ianya adalah berkesan. Kita merasa kenyang walaupun proses penurunan berat badan masih berterusan. Ia juga tidak menimbulkan kesan kulit kendur dan berkedut selepas penurunan. Penurunan purata 1 minggu adalah 3kg jika setiap pada program tanpa perlu berlapar.
SDII juga adalah lebih menjimatkan jika dibandingkan dengan program-program yang lain yang beasaskan latihan fizikal dan kawalan kalori. Maksudnya disini adalah kos perkg bagi penurunan berat badan adalah lebih murah.
SDII juga menyebabkan proses nyahtoksik dan pembersihan sistem badan secara semulajadi. Tidak perlu ubat tambahan untuk proses ini. Cukup dengan meminum air yang banyak.
Pentingnya anda boleh mencapai penurunan berat badan yang maksimum dalam masa yang singkat dan kemungkinan penambahan balik berat badan atau ‘yo-yo effect’ dapat dikurangkan.

Ciri-ciri produk Slim Diet 2 ialah:

1. Ada Money Back Guarantee! Jika anda ambil produk ini dan tidak turun berat badan, maka duit anda akan dipulangkan sepenuhnya! Tapi…ada syarat: ujian keton anda mesti “pink”!
( kena beli keton stick sebagai “test”)
2. Kesannya amat cepat: 6kg dalam masa seminggu! Berdasarkan testimoni terbaru!
3. Diformulasi oleh 2 orang Doktor dari Harvard Medical School -Dr. George carhill dan Dr. George Blackburn. Medically well researched!
4. Tidak perlu berlapar! Anda digalakkan makan! (pilih banyak protin)
5. Tidak perlu cirit birit pergi ke tandas kerap kali!
6. Kulit tidak akan berkedut/menggelebeh.
Banyak lagi kelebihannya! Cuma nak tahu bagus tak bagus, anda sendiri kena cuba!

Tempoh penggunaan SDII
Tiada tempoh tertentu dan bergantung pada tahap disiplin masing-masing. Tetapi sebagai panduan saya amat mengesyorkan agar  anda mengambil sekurang-kurangnya 3-4 tin atau anda meneruskan program selama 1 bulan. Anda buat bancian dan tentukan pencapaian anda. Berdasarkan taklimat dari syarikat, setiap minggu kadar penurunan akan semakin berkurangan dari minggu sebelumnya. Ini kerana lebihan lemak anda telah dibakar semasa penggunaan SDII.

Cara Pengambilan
campurkan 2 skup SDII di dalam 200/250 ml air sejuk di goncang di dalam shaker
diambil 4 kali sehari, sebelum makan
elakkan penggunaan air panas atau suam



Testimoni dari Adik Ipar first time mencuba Slim Diet II tu pun sebab lepas raya haji nak kahwin;

Katanya berat badannya dah 3kg turun dalam masa 5 hari minum sd2..sempat la dia nak bergaya sakan time bersanding..sekarang dah order untuk buat stok dan untuk kawan2 dia juga yang mahu cuba.. 

PERHATIAN!
Ibu yang hamil atau sedang menyusu bayi tidak seharusnya menyertai apa-apa bahagian dalam program penurunan berat badan.
Pengidap Diabetes Mellitus (IDDM) yang bergantung kepada insulin, adalah perlu pengawasan doktor ketika anda menyertai program ini.
Dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu jika anda mengambil atau amalkan ubatan tertentu.
Banyakkan minum air semasa menggunakan SDII
Makanan
makanan yang disarankan ketika menjalani program;
Makanan berprotein:
Ayam(tanpa kulit)
Daging
Chese/Keju
Telur
Ikan
Makanan Laut (udang, ketam dll)
Kambing
Sayuran Segar
Asparagus
Kobis
Lobak
Cendawan
Tomato
Bawang
dan lain-lain

p/s: tidak digalakkan mengambil makanan berkarbohidrat tinggi seperti nasi dan roti


HARGA

1. BUKAN AHLI
Semenanjung – RM 144/tin
Sabah & Sarawak - RM 153/tin
2. AHLI
Semenanjung – RM 108/tin
Sabah & Sarawak - RM 115/tin

YURAN KEAHLIAN

Semenanjung = RM 50.00
Sabah & Sarawak = RM 60.00
(Dengan bayaran keahlian RM50 setiap ahli baru akan menerima Starter KIT)
KOS POS G-DEX
Semenanjung = RM 10.00
Sabah & Sarawak = RM 20.00

Apa tunggu lagi?….Sekiranya berminat, anda boleh membuat tempahan dengan menghubugi
di talian 019-2648485 sms juga di layan...


Selasa, 19 Oktober 2010

Rombongan Hantar Menantu Ke Felda Bdr Sri Jempul

Hujung minggu lepas berkesempatan joint rombongan menghantar menantu keluarga pak saudara sebelah mak yang dari Kg langkap Terengganu ke felda bdr Sri Jempul Negeri Sembilan...Perjalanan mengambil masa 2jam setengah bertolak dari rumah bersama abang,k.ipar.adam dan Ammar..ummi tak dapat turut serta kerana tak sempat minta cuti..perancangan last minit apa boleh buat kesian kat ummi...


Masjid bandar Seri jempul Tempat rombongan berkumpul...rombongan  hanya menunggu kami untuk bertolak ke rumah pengantin lelaki..bukan apa drive(abe din )  slow sangat.hehehe
Bergerak ke Rumah pengantin lelaki


                                            berseri-seri pengantin...tapi kena buka payung sendiri...
hehehe


pengantin bersiap untuk berarak

  makan beradap .. 



antara menu pengantin


bergambar kenangan bersama pengantin (sepupu) 
 <><>
<>
<><>
ammar dan adam dah kenyang dah boleh balik..


snap mercu tanda bandar sri jempul...OTW balik...




Ammar Iskandar Sembilan Bulan

Sekejap jee rasa masa berlalu...pejam celik pejam celik ammar dah masuk  sembilan bulan...ammar dah aktiff ..sekali tak duduk diam..masa tidur pun boleh guling-guling sampai jatuh katil..orang makan dia pun nak makan..semua barang jadi mainan..ummi masuk dapur..dia pun nak bantu ..habis bawang dalam bakul dia selerakkan..kalau dapat jalan-jalan panas ,ngatok atau lapar ammar  takkan nangis janji leh tengok orang..abi dan ummi sayang ammar..


malu-malu bila posing

bersama abi di majlis kenduri di jempul n9

tak boleh tengok kamera nak terkam..





dah smart jom keluar jalan-jalan


tidoo sama-sama



ammar dan mainan

 
time ummi kerja ammar lebih aktif dari biasa..dah ada tahi lalat macam pah chu kang hehehe








                                                                    ummi dan ammar..









 

Syabas Kelantan Layak Ke Separuh Akhir


 KOTA BHARU – Naib juara Piala Malaysia musim lalu, Kelantan berjaya melangkah ke peringkat separuh akhir setelah menyingkirkan juara sebanyak 32 kali, Selangor dengan kemenangan 3-0 dalam perlawanan suku akhir kedua TM Piala Malaysia yang berlangsung di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, Kota Bharu malam tadi.

Dengan kemenangan malam tadi, Kelantan mengesahkan tempat ke peringkat separuh akhir menerusi kiraan agregat 3-0 setelah perlawanan pertama di Shah Alam pada Selasa lalu terikat seri tanpa jaringan.

Beraksi di hadapan hampir 25,000 penyokong setia Kelantan, skuad kendalian B Sathianathan jelas menggunakan kelebihan beraksi di halaman sendiri di samping sokongan ‘pemain ke-12’ iaitu penyokong jelas menjadi tonggak kemenangan Kelantan malam tadi

Seawal minit keempat, Selangor mula mengacah ke pintu gol Kelantan. Pemain tengah, Shafiq Rahim yang berjaya merebut bola daripada salah seorang pertahanan Kelantan, sempat melorongkan bola kepada Ketua Pasukan, Mohd Amri Yahyah namun rembatan terus ke dakapan penjaga gol, Khairul Fahmi Che Mat.

Selang seminit kemudian, giliran Kelantan pula menguji pintu gol Selangor menerusi rembatan Akmal Rizal Ahmad Rakhli namun sedikit tersasar beberapa inci di sebelah kanan pintu gol.

Stadium Sultan Muhammed Ke-IV bergema dengan sorakan penyokong setia Kelantan apabila Mohd Norfarhan Muhammad menjaringkan gol pertama Kelantan pada m-13. Hantaran lintang Akmal Rizal dari sebelah kanan pintu gol Selangor ditampan kemas Mohd Norfarhan yang terus merembat kencang ke penjuru sebelah kiri menewaskan Mohd Hamsani Ahmad.

Pada m-15, benteng pertahanan pasukan pelawat sekali lagi kelam-kabut apabila hantaran lintang merbahaya Hairuddin Omar terpaksa disepak keluar Mohd Nasriq Baharom. Manakala sepakan percuma Muhd Badhri Radzi seminit selepas itu sempat ditumbuk keluar Mohd Hamsani dalam usahanya mempertahankan pintu golnya daripada dibolosi.

Bekas penyerang kebangsaan, Akmal Rizal kembali menggamatkan suasana di stadium pada m-24 apabila berjaya menjaringkan gol menerusi tandukan cantik setelah menerima umpanan rendah Ketua Pasukan, Indra Putra Mahayuddin.

Selang seminit selepas itu, Kelantan terlepas menambahkan jaringan apabila rembatan Indra Putra ditepis Mohd Hamsani yang menyaksikan bola terkena tiang gol selepas itu.

Selangor turut berpeluang merapatkan jurang pada m-35 apabila hantaran lintang D Surendran ditampan Shafiq Rahim namun rembatan beliau tersasar melangkaui pintu gol Kelantan.

Awal babak kedua, pasukan pelawat dilihat kembali menguasai corak permainan menerusi rangkaian bahagian tengah diketuai Mohd Amri sementara aksi pemain Kelantan sedikit tenggelam seakan berpuas hati dengan defisit dua gol itu.

Namun, penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi wajar diberi pujian kerana menyelamat sekurang-kurangnya lima percubaan merbahaya pemain Selangor pada separuh masa kedua.

Tertekan untuk mendapatkan gol, jurulatih Selangor, K E Devan memasukkan serentak dua pemain penyerang iaitu Farderin Kadir dan Rudie Ramli bagi memperkuatkan jentera serangan mereka.

Pada m-59, penyerang Selangor, R Surendran menggigit jari apabila rembatan jarak dekatnya ditepis Khairul Fahmi manakala selang dua minit kemudian, percubaan pemain gantian, Farderin Kadir juga turut diselamatkan Khairul Fahmi.

Kem pasukan Selangor sekali lagi hampa apabila rembatan pemain tengah, Mohd Hardi Jaafar pada m-61 dinafikan oleh Khairul Fahmi sekali lagi.

Dua percubaan pasukan Selangor masing-masing pada m-69 dan 78 menerusi Mohd Amri dan R Surendran juga mudah dipatahkan oleh Khairul Fahmi.

Pada ketika pasukan pelawat rancak melancarkan serangan bertali arus, pemain tengah Kelantan, Muhd Badhri akhirnya menghukum kelalaian benteng pertahanan Selangor menerusi gol ketiga pada m-79 yang akhirnya membunuh semangat juang pemain Selangor.

Segalanya terhasil apabila Akmal Rizal bijak melakukan hantaran jauh dari sebelah kanan padang dan Muhd Badhri yang tanpa dikawal mudah melepasi kawalan Khairul Anuar Baharum dan merembat kencang menewaskan Mohd Hamsani buat kali ketiga.

Kelebihan tiga gol sehingga penghujung perlawanan menyaksikan percaturan taktikal B Sathianathan menukar corak permainan secara bertahan dengan memasukkan Khairan Eroza Razali pada ketika K E Devan kian tertekan angkara aksi longlai Gergasi Merah Kuning yang mudah dimalukan di Kota Bharu.

Percubaan pemain gantian, Mohd Nizab Ayub pada minit-minit akhir perlawanan yang jauh tersasar menutup tirai aksi cemerlang Kelantan malam tadi mengesahkan tempat ke separuh akhir manakala Selangor sekali lagi kempunan untuk merasai nikmat menjulang piala paling berprestij di negara ini setelah ditunjukkan jalan keluar di peringkat suku akhir buat kali kedua berturut-turut.


Sokong Bia Bijok , Napok Bijok , Betindok Bijok , Main Bijok , Bijok Sokmo...... Gomo Kelate Gomo
Petikan dari sinar harian.

Rabu, 13 Oktober 2010

Piala Malaysia Suku Akhir Selangor VS Kelantan Stadium Shah Alam

Bertolak ke stadium shah alam dari rumah pada pukul 7.45 mlm .tiket awal-awal sudah beli.. jalan jem teruk  di perkarangan stadium. mujur merempit dapat celok2...akhrnya sampai juga di stadium.

tiket simpanan untuk penyokong pasukan pelawat.


kawasan parking motor dekat stadium..sorakan gomo klate gomoo sudah kedengaran..













kat sebelah bawah tempat duduk VIP



team media buat liputan di tempat yang telah di khas kan..


suasana penyokong kelantan dengan sorakan goll...gool...goll.... dan gomo klate gomo..keadaan juga terlalu padat sehingga penyokong terpaksa memenuhi ruang yang di kosongkan dengan kebenaran polis bertugas.

separuh masa pertama masih 0-0  
juru kemera sedang menjalankan tugas..
pihak keselamatan juga ada bersama menjaga keselamatan kami di tempat media ..



perlawanan di atas padang semakin rancak ..kedua-dua pasukan saling berbalas serangan ..tidak kurang juga dengan para penyokong saling berbalas balingan botol dan mercun. konsentrasi tengok permainan dah terganggu  .panas..panas..keadaan kedua-dua penyokong semakin tegang.  










piiiiiiiiiiiitt perlawanan tamat berkesudahan seri 0-0 . perlawanan akan timbal balik di kota bharu.


posing dulu sebelum bertolak balik tunggu keadaan reda di dalam stadium..tetapi keadaan di luar stadiumm semakin panasss... polis bagitahuuu..gu kitoo..




keadaan di luar semakin tegang..ada berlaku pergaduhan di sebabkam provok di antara segelintir kedua2 penyokong. orang datang nak tengok bolaa tapi ada juga yang datang nak bergaduh..kesudahan seorang penyokong kelantan meninggal dunia di sebabkan sesak nafas..dan seorang lagi di tikam( belum corfim) tapi yang confirmnya timbuk menimbuk bubak-bubak........bola boleh tengok..bunga api boleh tengok ..baling botol air boleh tengok orang bertumbuk boleh tengok...dengan tiket RM 10 shj tempat duduk media .

Apapun tahniah kepada pasukan kelantan yang menunjukkan permainan  terbaik..Sokong Bia Bijok , Napok Bijok , Betindok Bijok , Main Bijok , Bijok Sokmo...... Gomo Kelate .  


cerita bola seterusnya kat sini

http://4.bp.blogspot.com/-JF6712BTA-U/T2Z5ZRTOrOI/AAAAAAAABn4/cXZsvDO8Hzs/s1600/anon5.png