expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Cari Artikal

Rabu, 13 Oktober 2010

Piala Malaysia Suku Akhir Selangor VS Kelantan Stadium Shah Alam

Bertolak ke stadium shah alam dari rumah pada pukul 7.45 mlm .tiket awal-awal sudah beli.. jalan jem teruk  di perkarangan stadium. mujur merempit dapat celok2...akhrnya sampai juga di stadium.

tiket simpanan untuk penyokong pasukan pelawat.


kawasan parking motor dekat stadium..sorakan gomo klate gomoo sudah kedengaran..













kat sebelah bawah tempat duduk VIP



team media buat liputan di tempat yang telah di khas kan..


suasana penyokong kelantan dengan sorakan goll...gool...goll.... dan gomo klate gomo..keadaan juga terlalu padat sehingga penyokong terpaksa memenuhi ruang yang di kosongkan dengan kebenaran polis bertugas.

separuh masa pertama masih 0-0  
juru kemera sedang menjalankan tugas..
pihak keselamatan juga ada bersama menjaga keselamatan kami di tempat media ..



perlawanan di atas padang semakin rancak ..kedua-dua pasukan saling berbalas serangan ..tidak kurang juga dengan para penyokong saling berbalas balingan botol dan mercun. konsentrasi tengok permainan dah terganggu  .panas..panas..keadaan kedua-dua penyokong semakin tegang.  










piiiiiiiiiiiitt perlawanan tamat berkesudahan seri 0-0 . perlawanan akan timbal balik di kota bharu.


posing dulu sebelum bertolak balik tunggu keadaan reda di dalam stadium..tetapi keadaan di luar stadiumm semakin panasss... polis bagitahuuu..gu kitoo..




keadaan di luar semakin tegang..ada berlaku pergaduhan di sebabkam provok di antara segelintir kedua2 penyokong. orang datang nak tengok bolaa tapi ada juga yang datang nak bergaduh..kesudahan seorang penyokong kelantan meninggal dunia di sebabkan sesak nafas..dan seorang lagi di tikam( belum corfim) tapi yang confirmnya timbuk menimbuk bubak-bubak........bola boleh tengok..bunga api boleh tengok ..baling botol air boleh tengok orang bertumbuk boleh tengok...dengan tiket RM 10 shj tempat duduk media .

Apapun tahniah kepada pasukan kelantan yang menunjukkan permainan  terbaik..Sokong Bia Bijok , Napok Bijok , Betindok Bijok , Main Bijok , Bijok Sokmo...... Gomo Kelate .  


cerita bola seterusnya kat sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

http://4.bp.blogspot.com/-JF6712BTA-U/T2Z5ZRTOrOI/AAAAAAAABn4/cXZsvDO8Hzs/s1600/anon5.png