expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sabtu, 16 April 2011

Operasi potong rumput menggunakan mesin rumput elektrik....

Hari sabtu..lepas blk dari monitor kerja pasang plint padestel di puncak bangi bandar baru bangi untuk infra perkhidmatan Unifi....otw nak blk umah awal lagi ..tak de sape lak kat umah sebab ummi dan amar balik kampung ..apa nak buat ek...emm rumput kat umah dah panjang...nk upah mat bgla rasa tak berbaloi rumput ciput jee..pikir2 punye pikir nk potong sendiri alat lak takde..kena cari alat nie kalau nk potong..apa lagi..terus ke kedai hardware ler ...ingt nak survay harga mesin elektrik jee..macamane laa leh beli teruss...aduhh duit yg ade budget nak masuk saham bank rakyat tapi dah ke lain laa plak..huhuhu.. emmm smp je umah terus mulakan operasii...untuk iklan sape-sape nak potong rumput kat hdapan rumah boleh hubungi saya ..murah2 ..15 ringgit sekali service ..hehehe kalau mat bangla mahu 30 ringgit so jgn pikir lgi..hehehe sekejap je dah siap operasi petang ni...tak sabar plak rsa nak tnggu rumput panjang lagi..


ni la rupa mesin rumput elektrik


memotong rumput dan pkokrenak yang tumbuh menyemak mata..

posing time ..tak sempat berpeluh dah siap....huhu
kerja-kerja pengorekan laluan duct..
plint padestal untuk unifi
fdp dah siap tunggu cable fiber lak..
infra unifi = padestal dp

13 ulasan:

  1. Salam nak tanya bape harga pemotong rumput?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam,, ...saya xingt hrga msa beli ari tu dah lama sgt...tp klau tak slap...dalam 150ringgit atau kurang skit yg pasti xlbih 170inggit ... tq

      Padam
  2. sy ada tengok kt mydin mitc melaka semalam yg lbh kurang mcm tu rm150+ jenama black & decker yg satu lg x biasa dgr jenama tu rm105++...sy x jd beli.coz nk cari yg wireless....

    BalasPadam
    Balasan
    1. oo yeke ... mungkin kot...hrga mungkn lagi murah skr...yang wireless pun ada jg skr...terbaiikk..

      Padam
  3. Sy bru pg tgok kt mydin td.. Tp stok pulak habis...agak2 tahan lame ke mesin rumput jnis eletrik ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. mesin rumput smpai skr saya guna lgi..tapi mata sya gna cable tie...

      Padam
  4. salam boleh tau tak kat man boleh beli mesin rumput tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam, saya beli kt kedai hrdware dkat umah saya...try tnya kadai hrdwre biasa ada

      Padam
  5. slm..nak tanya, mcmn nak pasang tangsi mesin rumput ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wslam, guna kabel tie yg kecil jee...tak yah guna tangsi...rumput tebal pun boleh potong..

      Padam
  6. salam.. brapa rupiah kah harga potong rumput nya

    BalasPadam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

http://4.bp.blogspot.com/-JF6712BTA-U/T2Z5ZRTOrOI/AAAAAAAABn4/cXZsvDO8Hzs/s1600/anon5.png