expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Cari Artikal

Rabu, 8 Februari 2012

Cuti-cuti Cameron Highland

Cuti sempena maulud nabi dan taipusam yang lepas sempat la bawa hero jalan2 di cameron highland bersama family eye-syam jiran sebelah rumah , bertolak dari rumah pukul 08.45pagi exit di Tapah lebih kurang pukul 11.45 dan sampai di tanah rata dalam pukul 12.45 tghri sebelum tu berhenti sekejap di ladang teh bharat.

Sebelah petang jalan-jalan cari makan di pekan brincang kedai pak nik ikan bakar, tom yam dan ke tempat tanam strowbery dan sayur-sayuran .  Sebelah malam bersiar-siar di pasar malam bricang, setelah habis meronda balik makan malam steamboat yang telah di sediakan di tempat penginapan .

Hari kedua ke ladang dan kilang teh boh Sg Palas . Melalui jalan yang muat satu kereta sahaja .kalau bertembung dengan kereta di hadapan kena pandai2 cari tempat yang agak2 muat untuk berselisih . Dari simpang jalan besar masuk ke ladang teh jarak lebih kurang 3.5KM .  pemandangan yang menarik di fahamkan tempat pengambaran filem ombak rindu . selepas tu pergi ke pasar pagi kawasan rose center untuk  ummi beli-belah sblm bertolak balik ke Kl ..antara view ladang teh sg palas ..


santai menikmati udara dingin


tunggu giliran semasa mahu selisih . pakcik makcik super bike..memang respect la dgn diorang wlpn berumur tetapi maih lagi power 
posing di ladang teh




di tepi anjung angin dingin sepoi2 bahasa sambil menghirup teh urmmmmm...

layan pemandagan yang mempesonakan

hadapan singboard kilang teh boh

boh tea centre terjumpa pengantin tengah hanymoon piwiiiitt


View dalam ombak rindu
hero dah terlina penat berlari

otw balik

singgah beli petai di bangsa oorang asli

jumpa lagi Cameron Highland di lain masa .

1 ulasan:

http://4.bp.blogspot.com/-JF6712BTA-U/T2Z5ZRTOrOI/AAAAAAAABn4/cXZsvDO8Hzs/s1600/anon5.png