expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Isnin, 19 November 2012

Ammar dan Rombongan Ke Istana Negeri Kelantan


Masuk bukit tak jadi, tukar plan..kitaorang pergi jalan-jalan ke istana negeri kubang kerian sempena hari keputraan Sultan Mohd ke 5 . lagi pun istana di buka untuk orang awam sepanjang pameran berlangsung

 Kali nie mok dan ayoh ammar ikut skli , bukan senang nak ajak Ceo Sri jenut utk keluar jalan-jalan sebab kena tutup kedai hihi...Sebelah pagi je kedai buka untuk siapkan tempahan santan , lebih kurang pukul 10.00 pagi bertolak ke sana dengan 2 biji kereta . singgah sarapan nasi kerabu di sg durian lepas tu  ikut jalan pasir putih singgah ambik ammar n ummi yg di tinggalkan sebelum ni di rumah tok ma . 

banner di hadapan istana

posing duluuu...


ammar berdukung dgn ayoh


rehat2 kat taman istana
Sampai kat sana pusing-pusing sekitar kawasan istana , ada pameran dan jualan di gerai Maik .. kat sini mok ammar beli satu set Al quran digital jenis yang besar...al quran digital tu lama dah mok ammar berkenan ... s




Lepas tu kitaorang masuk tengok pameran Maik dalam istana ..sebelum tu kena bawa plastik , dalam plastik ada selipar..xblh tinggal kat tangga mungkin tak nak bagi bersepah ... masuk je istana ammar berlari-lari .. tak larat nak kejar....kat dalam istana pameran peralatan pejuang-pejuang islam dahulu spt replika pedang para sahabat rasulullah s.a.w .

kena bawa plastik masuk dlm istana

pokok kurma

rehat selepas penat pusing satu ruang istana

dah nak keluar


5 ulasan:

  1. masa balik klate ambik anak yg sekolah kt sana..singgah kedai akok sri jenut sbb member pesan beli akok rm10..so saya malas nak singgah k.krai terus beli stok budu dan keropok kat situ dan siap packing dlm kotak.

    masa saya masih duk dikg,kedai akok sri jenut belum wujud lagi :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. meme kdai akok sri jenut bru jah lg..buko thn 2007...sblm nie kedai tu tmpt jual ike , sblm tu lg tmpt bekki moto...lmo doh ko pn irfa xblk kg....thn bila bhjrah KL? ;)

      Padam
    2. saya mmg lahir dan membesar kt kg tu sampai umur 19 tahun..saya berhijrah tahun 1998.sepupu saya yg keje dgn ayah awak tu,saya panggil dia abe Iji

      Padam
  2. pegi hari ape ni??kite pegi hari jumaat last week orang ramai giler..nak tgk rumah rasulullah pon bukan main panjang beratur..

    BalasPadam
  3. pn irfa :oo lma dah la tingglkn kg, klau blk kg jgn lupa snggah lg di kdai aoko sri jenut yee hihi pn umie : sya pgi sana hri selasa...msa tu xde rmai sngt org... msuk gk tgk replika rumah Rasulullah saw, msa tu bertmbung dgn rombgan pljar ...

    BalasPadam

http://4.bp.blogspot.com/-JF6712BTA-U/T2Z5ZRTOrOI/AAAAAAAABn4/cXZsvDO8Hzs/s1600/anon5.png