expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Rabu, 17 Oktober 2012

Selangor Vs Kelantan Separuh Akhir Piala Malaysia 2012


Lepas balik dari kerja mr saho dari gombak jemput aku pergi ke stadium shah alam tengok perlawanan antara kelantan bertemu dengan selangor . sebelum ni kelantan dah menang 1 -0 di kota bharu .

kali nie ammar nk ikut jga..nangis dia aku xbawa...lain kali yee ammar....hihi..bertolak ke sana pukul 6.30 petang ,.. sangkut jem skit kat ldp .. sampai sana lebih kurang pukul 7.30 malam,parking di sebelah pitu astaka yang tempat parking ada pintu gerbang utama.. kami terus masuk ke stadium sebab tiket mr saho dah beli awal-awal..kali nie mr saho balanje..hehe tq mr saho .

Masuk stadium pegi surau dlu solat mgrib....lepas tu cri tempt duduk..dapat port seblah geng palu gendang ...tempat duduk dalam stadium di bagi sama banyak , untuk tingkat bawah pyokong kelantan penuh..penyokong selangor pun ramai tak seperti biasa ..hihi sebelum perlawanan penyokong dah mula lawan sorak...tapi gendang the red warrior tak bunyi lagi...tunggu match start baru gendang berbunyi...bila gendang di palu tengelam terus sorakan penyokong selangor ...hihi
sesi pemanas badan

sorakan penyokong

pemandangan dari sebelah kiri semua gelisah
 Perlawanan di mulakan bila jam 8.45 malam, aksi serang menyerang di tunjukkan oleh kedua dua pasukan, banyak peluang tapi tiada jaringan, perlawanan masa pertama berkesudahan seri 0-0 .
pemandangan dari sebelah kanan pun gelisah

separuh masa pertama 0-0

Masa kedua
 Masa Kedua bersambung kelihatan aksi kelantan lebih bertenaga ... minit ke 84 gaddar membuatkan stadium shah alam bergegar..ini kerana dia telah berjaya meyumbat gol pertama, dan mendiamkan beribu penyokong selangor ..hihihi sekarang agregat dah 2-0, selangor perlukan 2 gol utk seri ..  dari jaringan gaddar penyokong red warrior dah tak duduk di kerusi ....

semua dah berdiri melihat aksi kelantan yang terus menerus membuat serangan. minit 90+2 Badri bagi satu gol lagi untuk penyokong kelantan...masa nie penyokong selangor dah ramai keluar dari stadiumm ..kalau ada pun yang berjalan menoleh tgk ke belakang je selangor kena lagi...hihihi
semua penyokong berdiri
 Tamat perlawanan kelantan menang 2-0 selangor , kelantan layak ke perlawanan akhir bertemu ATM dengan agregat 3-0 . Masa keluar dari stadium sempat dengar kumpulan dikir membuat persembahan..
kali nie tiada kejadian buruk berlaku di stadium seperti sebelum-sebelum ni . Alhamdulillah..

Sokong Bia Bijok , Napok Bijok , Betindok Bijok , Main Bijok , Bijok Sokmo...... Gomo Kelate Gomo !!!


Mr Saho bekas pemain  ragbi uum

agregat 3-0

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

http://4.bp.blogspot.com/-JF6712BTA-U/T2Z5ZRTOrOI/AAAAAAAABn4/cXZsvDO8Hzs/s1600/anon5.png