Berkesempatan sekali lagi ke karnival usahawan desa , kali ni round puas-puas, banyak makanan untuk di tester... hihi kawasannya terlalu luas ...sampai lenguh kaki berjalan...masa ni ada persembahan tradisional paluan kertok dari kelantan ... karnival di langsungkan selama seminggu ...
persediaan sebelum persembahan kertok berlangsung |
bahulu pun ada |
ag hos acara rebut kerusi |
chek tekanan darah |
bakal pemandu F1 |
Yang terbaru tentang KUD2015
KUD 2015
memberi tumpuan khusus kepada aspek pemasaran bagi meningkatkan daya
saing usahawan luar bandar melalui pelaksanaan insiatif-insiaitif baru
seperti berikut:
mempromosikan iconic product luar bandar – sebagai simbol produk yang berdaya maju dan boleh diperluaskan di kawasan luar bandar;
memperkenalkan produk atau stock keeping unit (SKU) baru. KUD 2015 menyasarkan untuk memperkenalkan sebanyak 20 produk atau SKU baru luar bandar yang merupakan inisiatif untuk menggalakkan budaya berdaya saing serta inovasi dalam pembangunan produk;
memperkenalkan street marketing sebagai strategi pemasaran yang praktikal terutamanya bagi usawahan-usahawan perusahaan kecil dan sederhana
mengenegahkan cooperative movement dalam pembangunan ekonomi komuniti. Sehingga kini sebanyak 57 koperasi di bawah program Desa Lestari telah menjadi entiti perniagaan sebagai enabler kepada gerakan ekonomi berkomuniti
melibatkan seramai 729 usahawan mikro dan PKS yang menjalankan perniagaan/perusahaan daripada pelbagai kategori seperti makanan dan minuman, produk berasaskan pertanian dan penternakan, kraftangan dan seni halus, kesihatan dan kecantikan, produk organik, pelancongan, perkhidmatan perladangan dan peruncitan.
mempromosikan iconic product luar bandar – sebagai simbol produk yang berdaya maju dan boleh diperluaskan di kawasan luar bandar;
memperkenalkan produk atau stock keeping unit (SKU) baru. KUD 2015 menyasarkan untuk memperkenalkan sebanyak 20 produk atau SKU baru luar bandar yang merupakan inisiatif untuk menggalakkan budaya berdaya saing serta inovasi dalam pembangunan produk;
memperkenalkan street marketing sebagai strategi pemasaran yang praktikal terutamanya bagi usawahan-usahawan perusahaan kecil dan sederhana
mengenegahkan cooperative movement dalam pembangunan ekonomi komuniti. Sehingga kini sebanyak 57 koperasi di bawah program Desa Lestari telah menjadi entiti perniagaan sebagai enabler kepada gerakan ekonomi berkomuniti
melibatkan seramai 729 usahawan mikro dan PKS yang menjalankan perniagaan/perusahaan daripada pelbagai kategori seperti makanan dan minuman, produk berasaskan pertanian dan penternakan, kraftangan dan seni halus, kesihatan dan kecantikan, produk organik, pelancongan, perkhidmatan perladangan dan peruncitan.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan