expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Cari Artikal

Rabu, 15 Jun 2011

bercuti di Pulau Perhentian Kecil Long Beach

Sempena cuti sekolah lepas join family ke pulau perhentian sempena cuti-cuti Malaysia . Jarak perjalanan dari jeti kuala besut ke pulau mengambil msa 30minit dengan menaiki bot laju dua enjin berkuasa kuda . Bertolak pukul 8 pagi dari rumah sampai 8.45..terus ke jeti untuk dapatkan bot yang sememangnya sudah di tempah khas..Kos perjalanan tambang bot RM70 pergi dan balik seorang  .semasa memasuki terminal berlepas perlu membayar RM5 lg seorang kepada pihak marin.







sampai di pulau 3 bot kecil menghampiri ala2 aksi lanun somalia...rupanya diorang berebut penumpang dari bot besar... sebab bot besar tak hantar sampai tepi pantai ,bot laju memang tak masuk rapat  ..cas RM2 seorang...



pemandangan kat sini memang lawa, 1st sampai, tengok panorama memang mempesonakan ..air lautnya macam cermin..kat dasarnya nampak macam cetek tapi pemandu bot cakap kalau turun kaki tak sampai kat tanah lagi...hihiihihi .....indahnya ciptaan Allah swt tersangat kagum ...



check in dulu dan terus cari kedai makan.harganya boleh tahan, nasi goreng satu pinggan 10 ringgit, tea ais 3 ringgit segelas..lepas makan masuk bilik tidoo dlu tunggu petang skit..tapi my hero dah mula mandi dengan ma penakangnya, mujur ada mak penakang yang suka melayan......dah tak hirau walaupun matahari  ats kepala ..asal boleh mandi....





alamak terbabas




dahaga..minum duluu 


 Sebelah malam aktiviti BBQ , minta kebenaran dengan pok dir tokey chalet a.k.a kwn tok bah ...

bakar ayam



 Keesokan pagi2 bersiap utk pergi snorkeling tgk kehidupan laut ... sekali lagi pengalaman yang takkan di lupakan...sangat2 menakjubkan sebab dapat bagi beratus ikan yang lawa2 datang kerumung makan kat tangan ,sambil  berenang dengan berbagai-bagai gaya dan corak mengikut kumpulan , selain tu dapat juga tgk batu karang berbagai bentuk yang cantik2....panorama yang susah utk di ceritakan ..cantik lagi dari apa yang dapat tengok kat akuarium..tersangat cantik dasar lautnya .....memang rugi kalau pergi pulau xpergi snorkeling ... kat situ jg dpt tgk penyu berenang dan ada kawasan shark point  ....
snorkeling tersangat besst
posing seblum balikk



Sabtu, 16 April 2011

Operasi potong rumput menggunakan mesin rumput elektrik....

Hari sabtu..lepas blk dari monitor kerja pasang plint padestel di puncak bangi bandar baru bangi untuk infra perkhidmatan Unifi....otw nak blk umah awal lagi ..tak de sape lak kat umah sebab ummi dan amar balik kampung ..apa nak buat ek...emm rumput kat umah dah panjang...nk upah mat bgla rasa tak berbaloi rumput ciput jee..pikir2 punye pikir nk potong sendiri alat lak takde..kena cari alat nie kalau nk potong..apa lagi..terus ke kedai hardware ler ...ingt nak survay harga mesin elektrik jee..macamane laa leh beli teruss...aduhh duit yg ade budget nak masuk saham bank rakyat tapi dah ke lain laa plak..huhuhu.. emmm smp je umah terus mulakan operasii...untuk iklan sape-sape nak potong rumput kat hdapan rumah boleh hubungi saya ..murah2 ..15 ringgit sekali service ..hehehe kalau mat bangla mahu 30 ringgit so jgn pikir lgi..hehehe sekejap je dah siap operasi petang ni...tak sabar plak rsa nak tnggu rumput panjang lagi..


ni la rupa mesin rumput elektrik


memotong rumput dan pkokrenak yang tumbuh menyemak mata..

posing time ..tak sempat berpeluh dah siap....huhu
kerja-kerja pengorekan laluan duct..
plint padestal untuk unifi
fdp dah siap tunggu cable fiber lak..
infra unifi = padestal dp

Selasa, 12 April 2011

2H1M @ Pulau Langkawi


Minggu lepas bawa ammar jalan2 kat pulau langkawii....percutian yang tidak di rancang selepas kerja kontraktor di tahan di sebabkan tidak mematuhi niosh.. ..maka dapat la ummi kenal pulau langkawi..hehehe..
satu perjalanan yang amat memenatkan..fadil ko ckp 4 jam ekk..rupanyee ko balun lencer GT ko 180Km/jam memang la 4 jamm..huhuhul..bertolak selepas habis kerja kul 6.30 ptg..sepanjang perjalanan ammar tidoo jee.melalui 3 tol yang bernilai rm48..rm13 dan rm1.6 sampai kat changlung pukul 12.30malam.....smp kat changlung tuan home stay  jamu spegeti...
esk nye pagi2 dah bertolak ke jeti kuala perlis...dlm 20mnit perjalanan dari changlung..
Sampai kat jeti dalam pukul 9.05pagi ..
kita orang naik feri Star City ..pukul 10.00... 

perjalanan dari jeti kuala perlis ke langkawi lebih kurang dalam 45 minit sambil di hidangkan dengan tayangan citer ngankung....


pemandu pelancong telah memilih resort yang berhampiran dengan pantai cenang utk bermalam...
pemandangan di pantai cenang...

petang tu juga bawa amaar jalan pusing sekitar pulau ..pegi jalan mane pun sign bord ke padang mat sirat mesti ada...

sempat juga naik gunung mat cincang yang berketinggian 625 meter dari aras laut..betul ke?

sayup nye mata memandang..

rempit timee..

berada di perkampungan kedah..

last perjalanan pi idaman suri kat sini banyak pinggang mangkuk murah2..sampai tak muat kereta ummi borong pinggan mangkuk aduusss...pening..pening..

nak kuar dari pulau kan dah kene tahan kastam..huhuhu mujur pemandu pelancong tolong setel kan ..rm150 kene cukai tu pun kastam kira cincai2...  huhuhu


Khamis, 10 Mac 2011

Jumaat, 18 Februari 2011

Karnival WoW 2011 PutRaJaYa

Alhamdulillah cukup 13 bulan ammar iskandar dah boleh berjalan...petang ahad lepas sempat bawa ammar jalan-jalan kat Putrajaya untuk memantapkan skill kaki untuk pijak tanah ..sampai kat sana rupanya ada karnival wow atau layang-layang .apalagi makin bersemangat la ammar berjalan pusing2 tapak karnival.... pusing punye pusing rupanya ummi yang ngaku terlebih dulu mengaku kalah dah tak larat nk pusing..ammar masih stedy nk berjalan  ..huuuu  antara gelagat ammar yang sempat di rakam...layannnn..

















bersama kereta sport

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhFw0Pey0Xh9FusCUaru47sancuUt8V-vGzfO2wTsxW_c2JqQ8ePygXdbnbflqv4mD-c-OVzNWz7jFxnY9icwut4f8uW6QMKTizUBvzfqb7jVMkzgVdc4_q1xqV58BpxgnuvkeONXOF1i4/s1600/anon5.png