expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Khamis, 9 Januari 2014

Hari pertama di Pasti Lestari Putra


06-01-2014 Isnin
Hari pertama sesi persekolahan bagi pusat Asuhan Tunas Islam @ Pasti untuk tahun 2014.........

Sebelum tidur pesan awal2 kat ummi suruh kejutkan dia pagi-pagi...kalau dia tak sedar suruh gongcang kuat-kuat...takut lewat pergi sekolah...masa tu dah 2 pagi ..abg ammar kalau hari biasa susah bangun pagi sebab tidur lewat....

Tapi pagi  tu mudah sikit bangun ...pagi2 dah bersiap dengan uniform pasti..sebelum tu sarapan dulu dengan kek chess meleleh...abi nga ummi dan adik anas  hantar abg ammar...tak sempat ummi siapkan adik..abg ammar dah keluar tunggu kat kereta....bersemangat betul hari pertama...hihihi..

Sampai depan Pasti , cikgu terus bawa abg ammar masuk ... abg ammar ikut jee...tak payah tunggu...moga2 abg ammar cpt dapat menyesuaikan diri dgn persekitaran baru...al maklum pengasuh bagitahu abg ammr berat mulut sikit......tapi kat rumah byk pula ckpnya...

Waktu kelas 8;00 hingga 12.15 tengahari ...lepas tu sambung sesi lanjutan sampai pukul 6:00 petang...hari pertama try letak sehinggga 6;00  petang......





sarapan chess kek kegemaran abg ammar
awal2 keluar...

sambil tunggu ummi dan adk brsiap






masa pergi ambil time balik, tengok abang ammar berjalan keluar sambil menahan air mata yg bergelinangan  .... tanya knp abi dtg lambat....huhuhu..kesian pula tengok....tapi sekejap je..lepas suruh dia pergi salam dan bagitahu cikgu nak balik..dah ceria semula...abg ammar masuk balik ke kelas cari cikgu...... dalam perjalanan  ke rumah tanya dia ..mana suka pergi umah ummi ani (pengasuh) dengan pergi sekolah...dia jawab dua-dua suka..dua-dua seronok.....dok bagitahu nama cikgu..nama kawan-kawan tak ingat lagi..



Hari kedua ke sekolah...takde masalah .time nak mandi je liat sikit...pujuk2 sampai di pasti dah ok..macam hari pertama..cuma kali nie ummi pergi ambil awal sikit...

Hari ke tiga dah tak nak bangun nak sambung tidur...mengantuk katanya....lama juga pujukk..baru nak pakai baju...sampai di pasti tak nak turun....mujur cikgu Ain datang ambil...pujuk-pujuk cakap ammar ok..terus bawa masuk....biasa dia takkan menangis paling tidak pun tarik muncung je..... masa nak balik sempat borak dgn cikgu yg sambut pelajar...dia bagitahu abg ammar senyaapp jeee...rupanya abg ammar nuru abi masa kecik2 dulu..hihihi... ummi bagitahu masa pergi ambil...tak sempat naik kereta abg ammar dah cakap seronok hari ni...banyak dia bercerita nampak happy pula...

2 ulasan:

  1. lawa uniform Pasti
    smoga membesar dgn baik dan jd anak soleh

    happy bday ammar

    BalasPadam

http://4.bp.blogspot.com/-JF6712BTA-U/T2Z5ZRTOrOI/AAAAAAAABn4/cXZsvDO8Hzs/s1600/anon5.png