expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Cari Artikal

Isnin, 11 Jun 2012

TRIP UTARA 3H2M @ Padang Besar



Hari pertama, Khamis 31/05/12

Distinasi Padang Besar , Perlis


Bertolak Pukul 7.15 pagi , tetapi sangkut jem untuk ke lebuhraya utara selatan di sebabkan hari bekerja . Trip kali ni konvoi bersama ( Abe Ra & family ) yang dari gombak,  pukul 8.00pg dia dah sampai di R&R rawang, Aku masih sangkut jem, jadi minta dia gerak dulu ..



Dah masuk area tapah baru nampak kelibat kereta abe ra, sebelum exit tapah ada sekatan polis, di situ juga berlaku kemalangan seperti entri aku sblm nie, kat Sini Kemalangan depan Mata

 sekejap dia kat depan, sekejap aku kat depan, bagi memudahkan perjalanan kami , kami menggunakan walkie tokie untuk berkomunikasi , update kwsn perangkap had laju serta borak2 bagi menghilangkan mengantuk ..hihi

ammar borak2 dgn aqil


plaza tol

untuk  ke changlung menggunakan lebuhraya utara selantan , perlu melepasi 3 tol dan mengambil masa 6 jam dengan kelajuan biasa 100-110km/j. Kitaorang berhenti solat zohor di masjid changlung dan makan tengahari di restoran yasmin lebih kurang pukul 2.30ptg.




Selepas tu singgah di rumah Dedi Akid di taman teja tempat kami akan bermalam nanti . Rehat2 jap dan terus ke padang besar bersama keluarga Akid merangkap tour guide..






Bazar padang besar tempat beli belah antara yang tersohor di malaysia  yang bersempadan dengan thailand, tempat nie lebih kurang dengan pengkalan kubur atau pekan rantau panjang .  kedai-kedai yang menjual baju , jeans, barang permainan, makanan dan macam2 lgi di bawa msk dari sempadan thailand . tempat ni di buka sehingga jam 6.30 ptg

pemandangan ladang tebu 


Dalam perjalanan balik ke changlung, singgah jap menikmati pemandangan ladang tebu .

Pada sebelah malam, kitaorang pusing-pusing di bandar Alor Setar ,kelihatan banyak bendera pas memenuhi segenap stadium bersempenan himpunan hijau . Untuk kali nie kitaorang dah set makan di restoran berputar menara alor setar .


di miliki felda
Kami sampai di restoran dah pukul 9.30 malam, Hidangan menu buffet steamboot , ruang yang luas , orang xde la ramai sangat. memudahkan 2 hero bermain dan di kawal... sambil makan dan borak2 sambil tengok pemandangan..  view yang menarik .





 Kitaorang makan sehingga putaran lengkap 360 darjah yang mengambil masa 1 jam .  Bertepatan dengan restoran yang tutup pada pukul 10.30 malam .

2 hero yang sama aktif asyik melihat pemandangan di bawah
Bersambung Hari Ke Dua

5 ulasan:

  1. oh inilah dia ammar yg sama nama dengan anak saya..hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. iye puan bardboo..prmata jntung hti syaa ammar iskandar...hehe

      Padam
  2. berapa keluasan ladang tebu tuu.. mcm best la tmpat ni..

    BalasPadam

http://4.bp.blogspot.com/-JF6712BTA-U/T2Z5ZRTOrOI/AAAAAAAABn4/cXZsvDO8Hzs/s1600/anon5.png